top of page
web24_what the ment slo.png
KAJ SE BO ZGODILO S PREDSTAVITVENIMI FESTIVALI V ČASIH PO COVIDU? 

Christoph Ralph, direktor dogodka c/o pop Convention, deli svoje misli o prihodnosti showcase festivalov in konferenc v času po covidu.

c/o pop konvencija v Kölnu je srečanje za glasbeno industrijo in sodelujoče sektorje, kot so digitalno poslovanje, film, TV, igre in oglaševanje. Poteka vzporedno s festivalom c/o pop in se vidi kot platforma za mreženje in interakcijo za skupine, umetnike in celoten povezan ekosistem.

KAKŠNI SO IZZIVI VODENJA ZALOŽBE NA MANJŠEM TRGU? 

Hannes Tschürtz, ustanovitelj in direktor avstrijske založbe Ink Music, pojasnjuje glavne izzive (in priložnosti) vodenja založbe na manjšem trgu, kakršen je Avstrija.
 

Ink Music je od leta 2001 ena ključnih agencij avstrijske glasbene scene. Danes je aktivna predvsem kot založba osredotočena na podporo in razvoj umetniških karier. Sodelujejo ali pa so sodelovali z glasbeniki, kot so Bilderbuch, Garish, Clara Luzia, Leyya, My Ugly Clementine, Oehl, Mira Lu Kovacs, Sharktank, Farewell Dear Ghost, Ezra Furman in številni drugi.

JE PROGRESIVNA ELEKTRONSKA GLASBA BOLJ POLITIČNA KOT PUNK? 

Nina Hudej, slovenska glasbenica, promotorka in aktivistka, deli svoja razmišljanja o političnem vidiku progresivne elektronske (klubske) glasbe. Nina je soustanoviteljica festivala Grounded in glasbenica – polovica elektronskega dvojca Warrego Valles. Ta je tudi promotor in kurator nišnih dogodkov elektronske glasbe v Ljubljani, dejaven kot neizčrpen motor za vzdrževanje varnejših prostorov, kritičnih do mizoginije, cis- in heteronormativnosti. Je programska koordinatorica lezbičnega kluba Monokel, sooblikovalka kulturnega centra Pritličje in od nedavnega tudi Bara Cukrarna.

KAKO TOVARNO SPREMENITI V SOCIALNO-KULTURNI CENTER?

Hannes Cistota, vodja glasbenega programa v WUK-u, o zgodovini in izzivih vodenja tako velike kulturne ustanove v mestnem središču Dunaja. WUK je eno največjih evropskih socialno-kulturnih središč. Gostuje pester program dogodkov, ki zajemajo ples in gledališče, razstave in otroške prireditve ter številne nastope v živo. WUK je akronim in pomeni »Werkstätten- und Kulturhaus«, kar pomeni »Hiša za delavnice in kulturo«. Stavba se razprostira na 12.000 kvadratnih metrih in vključuje oder, koncertno dvorano, razstavno dvorano in fotogalerijo, delavnice in ateljeje, delovne prostore za družbenopolitične skupine, prostor za izobraževanje in svetovanje, center za starejše in šolo, glasbene in plesne ateljeje, medkulturni center, delovne postaje in prostor za zabave.

KAKO 30 LET VODITI FESTIVAL? 

Bogdan Benigar, ki je od leta 1993 za volanom mednarodnega glasbenega festivala Druga godba, o tem, kako je festival voditi že skoraj 30 let in kje najde energijo in motivacijo za nadaljevanje.
 

Festival Druga godba je eden najvidnejših glasbenih festivalov v srednji Evropi. Njegovo poslanstvo je že več kot tri desetletja ponovno odkrivanje in uvajanje manj znanih glasbenih stilov in tradicij, poleg nastopov velikih imen na svetovni in avtohtonih glasbenih scenah, ter raziskovanje stičišča med starim in novim. Druga godba letos praznuje že 38. izdajo.

KAJ DOGAJA NA SLOVAŠKI ALTERNATIVNI SCENI? 

Tatiana Lehocka, bookerka festivala Sharpe in ustanoviteljica agencije Real Something, ponuja kup koristnih informacij in nasvetov o alternativni glasbeni sceni na Slovaškem.

 

Glasbeni festival & konferenca Sharpe združuje koncerte obetavnih slovaških in mednarodnih glasbenih izvajalcev različnih žanrov, s konferenco, kjer se srečajo glasbeni strokovnjaki iz vse Evrope, se učijo drug od drugega in razpravljajo o najnovejših temah glasbene industrije.

ZAKAJ DJ-i POTREBUJEJO AGENTE? 

Marjan Lopuh, booking agent pri Analog Agency za vzhodnoevropske trge, pojasnjuje, zakaj DJ-ji potrebujejo agente in kakšne so prednosti proaktivnega booking agenta.

Analog je tehno agencija, ki jo je oktobra 2016 ustanovil Ian Hindmarsh z regionalnimi pisarnami v Londonu, Amsterdamu, Buenos Airesu, Punta Del Este, Mexico Cityju, Madridu in Barceloni. Njihov roster izvajalcev vključuje tudi didžeje kot so Nic Fanciulli, Monika Kruse, Carl Cox, Davide Squillace, Guy Mantzur, John Digweed, Guy J in drugi.

KAKO BO DELOVALA PROMOCIJA GLASBE PO EPIDEMIJI?

Jan Clausen, soustanovitelj agencije FACTORY 92, razmišlja o tem, kako bo delovala promocija glasbe po epidemiji.

FACTORY 92 je raznolika glasbena PR, marketinška in svetovalna agencija z lastno založbo in oddelkom za menedžment (Massive 92) s sedežem v Hamburgu v Nemčiji. Delajo za evropske festivale, kot sta Roskilde in Sziget, skupine, kot sta Kraftwerk in Massive Attack, in založbe, kot so Secretly Canadian, Sub Pop in Morr Music.

KOLIKO VESTE O ČEŠKI DIY SCENI? 

Antonin, kitarist in pevec češke noise rock skupine sinks razkriva kup koristnih informacij in nasvetov o češki DIY glasbeni sceni.

sinks, noise rock trio iz Brna, je v živo, preverjeno, en sam šus. Glasba benda temelji na koreninah britanskega post-punka, pa tudi na sodobni noise in punk sceni. Preverite sami.

ZAKAJ POTREBUJEMO ZALOŽBO? 

Anne Haffmans, menedžerka založbe Domino Deutschland, razkriva glavne prednosti izdajanja glasbe prek založbe.

Domino je neodvisna založba s sedežem v Londonu, ki ima svoje izpostave tudi v ZDA, Nemčiji in Franciji. Je ena najdlje delujočih in najuspešnejših neodvisnih založb v Veliki Britaniji, ki izdaja glasbo izvajalcev, kot so Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, Animal Collective, My Bloody Valentine, Tricky, Anna Calvi, The Kills in drugi.

KAKO ZAGNATI NOVO MULTIFESTIVALSKO PRIZORIŠČE V ČASU COVIDA?

Vedran Meniga, direktor podjetja Pozitivan ritam, o zgodbi Martinske in kako zagnati novo multifestivalsko prizorišče v času Covida.

Martinska pri Šibeniku na Hrvaškem je novo multifestivalsko prizorišče, ki gosti šest festivalov (Regius, Seasplash, Membrain, Slurp!, Kanal in Blast Fest), ki jih vodijo lokalni promotorji. Martinsko kot festivalsko prizorišče koordinira Pozivitan Ritam v sodelovanju z mestom Šibenik. V letih 2020 in 2021 se je večina festivalov na Martinski, kljub pandemiji, uspela zgoditi.

KAKO USTVARITI BOLJ ZELEN FESTIVAL?

Teresa Moore, direktorica iniciative A Greener Festival, razloži, kako deluje njihova organizacija.
A Greener Festival je neprofitno podjetje, ki je zavezano pomagati dogodkom, festivalom in prizoriščem po vsem svetu, da ti postanejo bolj trajnostni in zmanjšajo svoj vpliv na okolje.

KAKO JE SODELOVATI Z VELIKO ZALOŽBO?

Gašper Šantl, polovica dua zalagasper, o tem, kako je sodelovati z veliko založbo.

WHY DO WE NEED A MUSIC EXPORT OFFICE? 

Tatjana Domany o vlogi izvoznih glasbenih pisarn pri razvoju mednarodnih karier – na primeru Austrian Music Export.

HOW TO BRING NEW LIFE TO ABANDONED PLACES? 

Paula Poštolková razloži zgodbo Nove Cvernovke – kulturnega in ustvarjalnega centra, ki se nahaja v nekdanji kemijski šoli v Bratislavi na Slovaškem.

WHY DO YOU NEED A GOOD STORY TO PROMOTE YOUR MUSIC? 

Glasbeni novinar Richard Foster o tem, zakaj bend potrebujete dobro zgodbo, da pritegne pozornost vplivnega glasbenega tiska – še posebej, če gre za izvajalce, ki ne prihajajo iz anglo-ameriških ozemelj. Richard Foster je novinar, ki piše za ugledne glasbene revije, kot so The Quietus, LouderThanWar, Gigwise in druge. Je tudi booker prizorišča WORM v Rotterdamu.

HOW TO BOOK THE BIGGEST FESTIVAL IN UKRAINE? 

Odgovarja Vlad Yaremchuck, booker festivala Atlas Weekend. Kijevski festival od leta 2019 obišče 500.000 ljudi letno.

WHY DO WE NEED A NIGHT MAYOR?

Odgovarja Milan Mirik, bivši nočni župan Amsterdama. Kot eden prvih nočnih županov na svetu je odigral ključno vlogo pri preoblikovanju amsterdamskega nočnega življenja v eno najbolj živahnih in gospodarsko najmočnejših na svetu. Njegov inovativni položaj danes pozna že več kot 65 mest po vsem svetu.

DID STREAMING KILL THE RADIO STAR?

Odgovarja Susi Ondrusova, glasbena urednica avstrijskega radia FM4.

HOW TO MAKE A BIG FESTIVAL FEEL LIKE HOME? 

Michal Kaščak, ustanovitelj in direktor festivala Pohoda razloži, kako uspe temu dogodku kljub veliki kapaciteti (30.000 obiskovalcev) ustvariti domačo atmosfero. Pohoda je največji festival na Slovaškem.

WHAT DOES A BOOKING AGENT DO?

Beckie Sugden, agentka pri ICM Partners / Primary Talent International razloži vlogo koncertnega agenta. Beckie sodeluje s širokim naborom izvajalcev, med drugim z Noname, Anderson.Paak, Ghostemane, Suicide Silence, Mick Jenkins in drugimi.

HOW TO GET SIGNED TO SUB POP?

V prvem delu se sprašujemo: “How To Get Signed To Sub Pop?” 
Odgovarja Peter Dijkstra, menedžer nizozemskega noise pop tria The Homesick. Ta v videu razloži, kako so podpisali pogodbo z legendarno založbo Sub Pop.

bottom of page